Sighișoara, 6-8 mai 2022: Fundația Civitas pentru Societatea Civilă Cluj a organizat cursuri de instruire pentru profesorii de la liceele agricole care vor implementa proiecte pentru organizarea stagiilor de practică pentru elevi, prin granturile oferite de Romanian-American Foundation.
Au fost abordate următoarele subiecte:
- bune practici în organizarea stagiilor de pregătire practică şi
- dezvoltarea abilităţilor de strângere de fonduri.
În cadrul întâlnirii a fost avut loc un schimb de bune practici și găsirea unor soluții pentru principalele provocări întâmpinate în organizarea stagiilor de pregătire practică pentru ca elevii să beneficieze de un stagiu cât mai adaptat atât nevoilor lor, cât și corelat cu cerințele pieței și mediului agribusiness.
Un alt obiectiv de învăţare este acela de a dezvolta abilităţile de atragere de fonduri către liceu. Pentru aceasta a avut loc o sesiune dedicată în care s-au abordat subiecte despre contextul în care ne aflăm şi cum se pot valorifica oportunitățile de atragere de proiecte prin fonduri europene, dar si despre evaluarea capacității organizaționale a liceului și luarea celor mai bune decizii.
Sighișoara, 27 – 29 mai 2022: Fundația Civitas pentru Societatea Civilă Cluj a organizat cursuri de instruire pentru profesorii de la liceele agricole care vor implementa proiecte pentru organizarea vizitelor de studiu pe lanțul valoric pentru elevi, prin granturile oferite de Romanian-American Foundation.
Cursurile au urmărit să ducă experiența organizării vizitelor de studiu pe lanțul valoric la nivelul următor, ghidând cei 29 de profesori participanți la curs spre a gândi aceste experiențe de învățare într-un mod strategic astfel încât beneficiile acestor vizite să se resimtă la nivel macro.
Profesorii au înțeles că vizita de studiu dezvoltă elevilor atât competențe tehnice (hard skills), cât și competențe transversale (soft skills – leadership, muncă în echipă comunicare), și că în urma unei vizite de studiu se poate obține mult mai mult:
- se pot dezvolta parteneriate de lunga durată cu agenții economici care se pot concretiza și în stagii de practică, dar nu numai,
- poate crește gradul de recunoaștere a învățământului agricol în comunitate și
- se poate urmări dezvoltarea competențelor profesorilor implicați.
Vizitele de studiu pe lanțul valoric nu trebuie să omită dimensiunea tehnologică a domeniului agriculturii, tocmai de aceea s-a adus în discuție Agricultura 4.0 și vizitele de studiu în ferme unde elevii se vor familiariza cu tehnologiile specifice Agriculturii 4.0 și agriculturii durabile.
Câteva testimoniale ale profesorilor participanți la curs:
“Experiența a fost una minunată, interactivă, relaxantă, foarte bine organizată și ghidată, am primit informații precise. Am aflat noi abordări și perspective, multe metode interactive pe care cu siguranță le voi aplica in cadrul orelor de curs. Am cunoscut noi colegi cu care am legat prietenii și colaborări de viitor. Totul la superlativ. Am aflat detalii care mă vor ajuta pe viitor în scrierea proiectului despre “Vizita de studiu”, consider ca am putut ajuta, la rândul meu, pe ceilalți colegi care sunt la început de drum.”
“Toate prezentarile, dar și exemplele colegilor, au avut elemente de noutate care pot fi de ajutor: Agricultura 4.0, implementarea la ore a filmulețelor, modurile de comunicare adecvată cu cei din mediul Agribusiness, cu comunitatea locală, elevii și profesorii, cum facem tranziția de la ce vrem să facem la cum folosim, posibilitatea mai largă de a proiecta desfașurarea zilelor din cadrul vizitelor de studiu.”
You must be logged in to post a comment.