Educatie Agricola

Călătorie spre anul 2050 – Lecțiile 9: Agricultura ecologică (II)

  Scopul lecției 9   înțelegerea cadrului legal al agriculturii ecologice (regulamente, certificări, metode etc) sensibilizarea privind potențialul agriculturii ecologice în România și provocările acesteia. Timpul estimat : 50 minute Materiale  Planul lecției 9 Prezentare PowerPoint Agricultura ecologică (lecția 9)

Citește în continuare

Călătorie spre anul 2050 – Lecția 8: Tehnologie și inovare (II)

În anul 1850, pentru a produce 1000 kg de porumb era nevoie de 33 ore de muncă şi 1 hectar de pământ. Astăzi avem nevoie de doar 2 ore de munca şi un sfert de hectar. Toate acestea datorită tehnologiei şi inovaţiilor aduse domeniului agricol. Cum au evoluat lucrurile în…

Citește în continuare

Călătorie spre anul 2050 – Lecția 7 : Tehnologie și inovare (II)

În anul 1850, pentru a produce 1000 kg de porumb era nevoie de 33 ore de muncă şi 1 hectar de pământ. Astăzi avem nevoie de doar 2 ore de munca şi un sfert de hectar. Toate acestea datorită tehnologiei şi inovaţiilor aduse domeniului agricol. Cum au evoluat lucrurile în…

Citește în continuare

Cursuri de instruire pentru profesorii de la licee agricole

Sighișoara, 6-8 mai 2022: Fundația Civitas pentru Societatea Civilă Cluj a organizat cursuri de instruire pentru profesorii de la liceele agricole care vor implementa proiecte pentru organizarea stagiilor de practică pentru elevi, prin granturile oferite de Romanian-American Foundation. Au fost abordate următoarele subiecte: bune practici în organizarea  stagiilor de pregătire…

Citește în continuare

Agricultura 4.0: cum să creștem producția agricolă cu mai puține resurse pentru a evita o nouă criză alimentară ?

Prevenirea la scară largă a unei noi crize alimentare datorită războiului din Ucraina va fi posibilă prin antrenarea mijloacelor specifice pentru Agricultura 4.0. Aceasta înseamnă capacitatea a produce mai mult folosind mai puține resurse și într-un mod care protejează mediul.

Citește în continuare

Călătorie spre anul 2050 – Lecția 12: Cooperativele agricole

Scopul lecției: îmbogățirea cunoștințelor cu privire la modelul asociativ de afaceri în agricultură și însușirea unui set de termeni de specialitate;dezvoltarea abilităților de comunicare și lucru în echipă. Timpul estimat : 50 minute Materiale  Planul lecțieiPrezentare PowerPoint Cooperativele agricole

Citește în continuare

Călătorie spre anul 2050 – Lecția 11: Permacultura

Scopul lecției: însușirea cunoștințelor de bază pe tema permaculturii;înțelegerea avantajelor oferite de permacultură din punct de vedere al sustenabilității;scopul acestei părți este de a inspira și trezi curiozitatea spre un sistem nou, care acum prinde rădăcini în Europa și care, în contextul schimbărilor climatice, poate fi cea mai bună alternativă…

Citește în continuare

Călătorie spre anul 2050 – Lecția 9: Agricultura ecologică (I)

Scopul lecției 9 înțelegerea evoluției agriculturii din ultimul secol și a modului în care agricultura modernă, industrializată, se deosebește de cea tradițională;identificarea celor mai importante provocări sociale, economice, de mediu ale agriculturii convenționale; Timpul estimat : 50 minute Materiale  Planul lecției Prezentare PowerPoint Agricultura ecologică

Citește în continuare

Proiecte depuse în cadrul apelului de proiecte ”Creștem prin educație agricolă” adresat liceelor agricole

  Creștem prin Educație Agricolă este proiectul care sprijină liceele agricole să ofere o educație de calitate fermierilor de mâine. Pe 4 noiembrie a fost deadline-ul pentru apelul de proiecte prin care liceele pot beneficia de finanțare pentru a implementa proiecte de practică, promovare, vizite de studiu și proiecte dedicate…

Citește în continuare

Călătorie spre anul 2050 – Lecția 6: Utilizarea solului

Pământul are 91 milioane km pătraţi de uscat, dar doar 19 milioane (puţin mai mult de un sfert) reprezintă teren arabil potrivit pentru culturile agricole. Asta înseamnă că terenul agricol este o resursă limitată, în vreme ce populaţia este în creştere. Ce metode trebuie aplicate astfel încât terenul agricol să…

Citește în continuare