Dacian Bora a urmat cursurile Liceului Tehnologic nr. 1 Salonta din Bihor și a dezvoltat o afacere în cadrul programelor de anterprenoriat din liceul său: a produs și comercializat ouă de prepeliță.
Afacerea lui Dacian, „Tehno-prepelița”, a fost premiată în competiția „Compania Anului” organizată de Junior Achievement Romania (JAR), la București.
“Premiul” a fost investit: mai întâi într-un laptop și o imprimantă și apoi în solarul liceului în care elevii făceau practica.
“Pentru că și școlii trebuie să-i dăm ceva cu care să dezvolte practica mai departe. E o datorie morală”, a spus Dacian.
Succesul acestei prime încercări l-a făcut pe Dacian să continue în aceeași direcție. A mai tatonat piața, s-a consultat cu profesorii, s-a uitat la profituri și la riscurile legate de creșterea păsărilor și, anul următor, a venit cu o nouă perspectivă. Dacian a decis să renunțe la prepelițe în favoarea găinilor – mult mai rezistente la frig și la boli.
Așa a apărut noul brand “Ouă prețioase”. Pentru a testa piața locală, Dacian și echipa sa au făcut un sondaj. Apoi au reperat competitorii și avantajele pe care echipa „Ouă prețioase” le avea față de aceștia.Profitul obținut din „Tehno-prepelița” a fost investit în întregime în noul proiect: pentru achiziționarea găinilor ouătoare, amenajarea spațiului, crearea condițiilor și obținerea tuturor autorizațiilor necesare.
Astfel, în prezent, echipa ‘Ouă prețioase’ comercializează ouă de casă litera L, crescute în sistem tradițional. În același timp, tinerii își promovează inițiativa prin intermediul paginii de Facebook „Ouă prețioase”. Motto-ul proiectului este “Oul de casă face mâncarea gustoasă!”.
You must be logged in to post a comment.