Modele de practică – de la școală până la ferma reală

În cadrul proiectului Educație Agricolă, realizarea modelelor de practică școlară este coordonată de World Vision, organizație cu o vastă experiență și expertiză în programe destinate dezvoltării comunitare.

World Vision România promovează modelele de practică în ferme reale realizate în parteneriat cu Colegiul Agricol “Țara Bârsei” Prejmer (Brașov) și dezvoltă un model pentru specializarea apicultură împreună cu Colegiul Agricol “Dimitrie Cantemir” Huși (Vaslui).

Promovarea modelelor de practică a pornit de la sesiuni de informare pentru profesori, brainstorming la fiecare liceu cu participarea echipei de management, profesori și elevi pentru prezentarea detaliată a modelelor de practică și analiza SWOT pentru adoptarea lor locală. După ce echipa școlii împreună cu experții World Vision vor fi identificat nevoile dar mai ales atuurile pentru piața locală, trebuie găsiți aliații și suporterii din comunitate.

În vara lui 2016, 19 elevi au devenit deja apicultori! World Vision a organizat, în parteneriat cu Colegiul Agricol ”Dimitrie Cantemir” Huși un cerc de apicultură care a însemnat zece sesiuni teoretice și un stagiu de practică de două săptămâni la ferma apicola Solești, din județul Vaslui. La absolvirea stagiului cei 19 elevi au primit din partea World Vision câte patru stupi complet echipați.

 

 

Această experiență le-a adus elevilor o nouă perspectivă și oportunitatea de a deveni apicultori de succes.

“Mi-ar fi plăcut să fi avut o și eu așa o șansă când aveam vârsta lor.  Copiii trebuie să intre în contact cu oameni întreprinzători pentru a înțelege mai bine mecanismele funcționării unei ferme de familie. Cunoștințele dobândite de acești tineri într-un timp atât de scurt ne fac să credem că o astfel de metoda atrage tinerii înspre agricultura”. Dr. Ing. Cristinel Bodescu, Ferma apicolă Solești, județul Vaslui

”Perioada petrecută  la ferma apicolă a domnilor Cristian si Ciprian Bodescu a fost foarte utilă. Modul în care domnii Bodescu au pus în practică ce am învățat noi din cărți și de la școală m-a determinat să-mi placă apicultura și chiar a devenit o pasiune pentru viitor. Sunt foarte încântată de tot ceea ce am învățat și am pus în practică și sper, la rândul meu, să pot învăța pe alții.” Adelina Asimine, elevă în clasa a XII-a și membră a Cercului de apicultură, Colegiul Agricol ”Dimitrie Cantemir” Huși, la stagiul de practică, august 2016, ferma apicolă Solești, județul Vaslui

O masă rotundă cu actorii relevanți din zonă va fi organizată pentru găsirea suporterilor, a unor sponsori, dar mai ales a partenerilor pentru proiectele școlii.