Formare și consultanță: Profesori și școală conectate la comunitate

De componenta de formare este responsabilă CEED ROMANIA, organizație ce  promovează dezvoltarea capitalului uman și a culturii economice prin programe de formare adaptate nevoilor individuale ale diverselor categorii sociale.

Echipa CEED lucrează cu profesorii din cele opt licee cuprinse în programul pilot  astfel încât acestea să devină actori locali importanți în comunitățile din care fac parte, prin îmbunătățirea abilităților și expertizei dascălilor și tehnicienilor din școli.

Pentru a beneficia de seria de finanțări existente la nivel național este însă nevoie de instruire pentru identificarea nevoilor (ca precursor pentru definirea strategiei), identificare oportunități de finanțare, scriere de proiecte, managementul proiectelor; consultanță pentru elaborarea proiectelor; consultanță pentru managementul proiectelor liceelor.

În urma acestor acțiuni, este de așteptat ca echipe de profesori din cele opt licee să aibă o capacitate sporită de elaborare de proiecte, management de proiect și accesare de fonduri. De asemenea este de așteptat ca profesorii să poată adapta activitățile educaționale pentru micii fermieri și antreprenori, ținând seama de contextul local.

Școala va deveni astfel mai conectată la viața economică în comunitate, va anticipa și se va conecta la nevoile și tendințele de dezvoltare ale acesteia; echipa de management va avea o bună capacitate de a gândi strategic și va opera într-o manieră strategică/de business, își va putea defini rolul în dezvoltarea locală printr-o comunicare bună cu părțile locale interesate.

 

După primul an, 27 profesori din cele opt licee aflate în programul pilot au învățat să scrie proiecte și să acceseze finanțări lucrând la propriile propuneri de proiecte, cu sprijinul CEED România. Iată câteva din impresiile profesorilor care au făcut parte din echipele ce au participat la cursurile CEED.

“Cursul mi-a clarificat cum se poate scrie un proiect fezabil, cu impactul dorit și simt că pot utiliza eficient informațiile dobândite. Experiența acumulată în timpul cursului este de valoare pentru dezvoltarea mea personală și relațiile cu colegii” (Profesor)

„E o mare diferență între ce știam despre scrierea unui proiect și ceea ce știu acum. Prin aplicațiile practice, sugestii, comentarii, recomandări, cursul m-a ajutat să înțeleg mult mai bine cum trebuie corelate elementele unui proiect” . (Profesor)